LIMOUSINES, ALCOHOL AND... THE BEACH - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van karendirkwim - WaarBenJij.nu LIMOUSINES, ALCOHOL AND... THE BEACH - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van karendirkwim - WaarBenJij.nu

LIMOUSINES, ALCOHOL AND... THE BEACH

Door: Karen en Dirk Wim

14 Februari 2006 | Verenigde Staten, Los Angeles

Eindelijk zijn ze er, een aantal foto's: klikken op de eerste foto om die groter te maken en daarna op "Volgende" om de rest te bekijken. Op de website kun je er standaard tien zetten maar er is een manier om er wat meer te plaatsen, dat zoeken we zo snel mogelijk uit!
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe layout? Lekker flashy kitchy hé? Tja, een mens moet zich aanpassen aan de plaats waar hij woont, hé.

LIMOUSINES

Vandaag gingen we naar de supermarkt en op weg daarnaartoe komen we langs het Geffen Playhouse, het theater van Westwood (= het deel van L.A. waar wij wonen). Het moet een belangrijk theater zijn, want er was een première van een stuk, en heel die kant van de weg was afgezet. Er stonden vier van die immens lange zwarte limousines voor, waar wel zes of meer rijen stoelen in zitten, compleet met chauffeurs in zwarte pakken én breedruggerige bodyguards. This is America!

ALCOHOL

In Amerika moet je blijkbaar 21 zijn om alcohol te mogen kopen, zelfs in de supermarkt, en blijkbaar moeten wij er vandaag nogal jong hebben uitgezien, want toen we aan de kassa passeerden met onze fles wijn en een paar flesjes bier moesten we onze identiteitskaart laten zien (die we natuurlijk niet meehadden) :-).

THE BEACH

Wist je dat in Californië the Beach met een hoofdletter wordt geschreven?

En gelijk hebben ze: mensen mensen wat een strand! Heel groot Los Angeles heeft een kustlijn van zo’n 130 km, waarvan 50 km strand. We hebben jullie eerder al verteld over het bekende Santa Monica, maar dit weekend zijn we geweest naar Venice Beach, het ook al bekende badplaatsje ernaast.

Venice is ontstaan in 1904, toen één of andere rijke sigarenfabrikant Venetië wou namaken hier in Los Angeles (later beschrijven we voor jullie nog wel eens een mooi staaltje van de Amerikaanse imitatie-kunst, je kunt het zo gek niet bedenken of ze imiteren het). En dus liet hij overal grachtjes graven. Nu zijn er niet veel meer van over, maar we zijn gaan wandelen tussen die grachtjes: echt prachtig! Langs beide kanten van de kanaaltjes zijn er heel lieve schattige huisjes (je weet wel van die witte houten typisch Amerikaanse huisjes - zie foto), in het water zijn er eendjes, en het was er heel rustig. Hier ook moeten redelijke wacko’s wonen, zo was er één huis dat zwaar beladen was met allerlei kerstversiering! Het huis hangt dus vol met lichtjes, sleeën, kerstmannen, kerstmutsen, en dat voor een dag van 26 graden halfweg februari. Voor zover we konden zien moeten die huisjes bewoond zijn door rijke hippies of moderne kunstmensen, maar die moeten zich dan wel 2 miljoen dollar (16 miljoen euro) kunnen veroorloven voor zo’n schattig klein huisje (er was een opendeurdag van eentje, en er hing een foldertje buiten met de prijs).

Je kunt je echt niet voorstellen hoe een badstad er hier uitziet. Vanaf het water (met veel grotere golven dan bij ons) heb je natuurlijk eerst het superbrede strand, compleet met Baywatch strandhuisjes-op-palen en gele auto’s van de politie ervoor (zie foto). Dan heb je twee dunne stroken asfalt, één voor beide richtingen voor skaters en fietsers (zie foto). Dan heb je een strook gazon, supernetjes onderhouden met overal maar dan ook overal prachtige bosjes palmbomen, die eigenlijk niet meer zijn dan lange stokken met bovenaan enkele plukjes palmbladeren op. Dan heb je een promenade voor de voetgangers, the Ocean Front Walk. Hier kun je op de koppen lopen, zoveel volk is er. De vreemdste snuiters zie je hier lopen: zwarten in een broek gemaakt uit de vlag van Amerika die op rolschaatsen staan te swingen met een langs alle kanten opgespoten blondine, Mexicanen die een showtje opvoeren met plastieken slangen (en denken dat we het niet doorhebben), van alle soorten sixties-hippies die nu lange maar dan echt lange witte baarden hebben en allerlei soorten verhalen zitten te verkondigen terwijl ze zwaaien met de Amerikaanse vlag, daartussen natuurlijk verkoopsstandjes met van alle soorten prullaria en etenswaren, handlezers, enorme bodybuilders die half bloot lopen, Hare Krishna’s, guitaarspelende tulbanddragende rockers op rolschaatsen met een ceintuur van batterijen rond zich en sportieve babes die eventjes een workout doen op de skates. Tussen die promenade en het strand zelf kun je alles maar dan ook echt alles doen: zo zijn er openlucht fitness centra, enorme schommels, gazonnetjes waar een stuk of 20 mensen lekker samen staan te houlahoupen, muren waarop jongeren staan te graffiti-spuiten, enzovoort enzovoort. Dit is Amerika ten top, je kunt gewoonweg uuuuuuren zitten kijken naar het volk dat daar passeert. We kunnen er maar één iets over zeggen: THIS IS GREAT!

• 14 Februari 2006 - 19:55

Johan En Martine:

Karen, Dirk,
    Wij volgen hier ook al even jullie 'american stories'... Vooral de foto's die er nu bij zijn maken het geheel prachtig... Kopieren kunnen ze dus wel heel goed, de campus lijkt meer Italiaans dan in Italie...
    Groetjes
    Johan en Martine

• 14 Februari 2006 - 22:50

Karen En Dirk Wim:

Trouwens, tante Monica, op de valreep (bij jullie is het nu 23u50, bij ons 14u50) wensen we je nog een gelukkige verjaardag!
    Hip hip hoera!!!

• 15 Februari 2006 - 16:48

Karen En Dirk Wim:

Hei Johan en Martine, tof dat jullie effe een berichtje zetten. Hoe is het nog met jullie? Warme liefde in het koude België, veronderstellen we...

• 16 Februari 2006 - 08:20

Theun Menger:

hoi tante karen en ome Dirk,

wat een leuke verhaaltjes uit Amerika, ik ben pas 10 weken maar ik vind het heel leuk om voorgelezen te worden. En wereldse verhalen van jullie met foto's erbij dat beviel mij heel goed. Ik keek er heel alert naar.

dikke kus en tot horens
    Theun

• 16 Februari 2006 - 17:32

Hilde Verdonck:

ik wist wel dat ze graag overdrijven in amerika, maar dit gaat toch te ver!
    denken dat Karen nog geen 21 is, ... wat een compliment. (grapje) blijkbaar doet het zonnetje je inderdaad deugd...

• 16 Februari 2006 - 19:52

Koen/Carine:

Dag Karen en Dirk,

Zo te zien wonen jullie daar heel mooi en is ook de omgeving prachtig...
    groeten,
    Koen/Carine

• 18 Februari 2006 - 10:52

Eveline:

Beste Karen en Dirk Wim,
    wat een fantastische belevenis ! Dit maak je maar once in a life time mee. Geniet er dus maar ten volle van !
    Toffe website trouwens.
    Groetjes,
    Eveline

• 19 Februari 2006 - 19:42

Christian En Ginette:

dag karen en dirk wim wij lezen dat het goed gaat inAmerika veel succes groetjes uit het koude Belgie

• 19 Februari 2006 - 20:12

Japio:

Hoi Dirk en Karen,

Zo te horen bevalt het jullie meer dan prima in De Engelen. Klinkt heel goed!

Nog veel plezier en tot lezens!

Groeten,
    Jaap

PS: flauw grapje : Dirk op de 42e verdieping : Dirk zijn carriere zit in de lift. op naar de top!
    PS2 : UCLA is bekend om zijn goede basketballers. Vraag maar eens of ga eens kijken naar een wedstrijd. Is leuk ...

• 19 Februari 2006 - 20:25

Karen En Dirk Wim:

Hé Christian en Ginette, alles goed daar met jullie? Nog een late gelukkige verjaardag voor Christian. Alles goed met het kleinkind?
    Groetjes!