Kort verslagje met nog meer foto's - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van karendirkwim - WaarBenJij.nu Kort verslagje met nog meer foto's - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van karendirkwim - WaarBenJij.nu

Kort verslagje met nog meer foto's

08 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Hello everybody,
een kort verslagje van wat we gedaan hebben (ja sorry hoor, er moet hier ook gewerkt worden: ik had vorige vrijdag en deze vrijdag een lezing, en dan moet er wat doorgedaan worden. Na mijn lezing van vorige vrijdag heb ik zoveel nuttige commentaar gekregen dat ik dat nu moest uitspitten vóór mijn volgende lezing, en zo gaat het maar door :-) ).
Wat hebben we allemaal gedaan?
- gewandeld op "The Wharf" in Santa Cruz: een lange houten pier, die 700 meter de zee in gaat. Tussen de palen onder de pier leeft een grote kolonie zeeleeuwen, echt indrukwekkend om te zien
- als ik er niet ben, dan gaan Dirk en de kids wandelen of naar een speeltuintje. Foto's hiervan volgen later, maar vooral: ZE HEBBEN VAN DICHTBIJ WALVISSEN GEZIEN!!!! Ik ben stikjaloers, want op de één of andere manier wil ik al lang eens een walvis in het echt zien. Ze stonden aan het "surfstrand", waar de golven hoog zijn, en zagen gewoon een groep walvissen naar boven komen met hun enorme bek. Ook dolfijnen hebben ze zo al gezien.
- Het is hier een paar dagen tussen de 33 en de 37 graden geweest, toen was het echt leuk aan het strand (alleen jammer dat je hier niet kunt zwemmen in de oceaan: de golven zijn écht te hoog en de stroming te gevaarlijk. Santa Cruz is ook niet voor niets een surfstadje hé).
- We zijn naar de "boardwalk" geweest, een groot ouderwets pretpark, aan de rand van het strand, inclusief een houten rollercoaster (er staat al een foto op, genomen vanaf de pier). De kids hebben visjes gevangen, en vooral : ze zijn met Dirk in het spookhuis geweest (zwangeren niet toegelaten, geen idee waarom). Ze hebben er nog dagen van gesproken!
- We zijn een dag naar Monterey geweest, een plaatsje op een half uur rijden van hier, met een werkelijk prachtig immens groot aquarium. Vooral de "touchpools" vonden de kids interessant: ondiepe bakken met beesten die ze met hun handen mogen aanraken. Floris kon niet stoppen met de roggen aan te raken (zie foto's), want hij vindt dat sowieso al fantastische dieren, en Maurits vond het gewéldig dat de zeeslakjes en kreeftjes over zijn hand mochten lopen. Die avond zijn we nog doorgereden naar Carmel, om de zonsondergang te zien op één van de mooiste stranden die we al ooit gezien hebben (zie foto). Het was nu de tweede keer dat we in Carmel waren (zeg maar een pittoreskere en natuurlijkere versie van Knokke-Zoute), en we waren er opnieuw weg van!
Groetjes uit Santa Cruz, California!
K, D, F, M en x-je

• 14 Oktober 2014 - 13:58

Nanou Sanctobin:

Hallo iedereen

Klinkt ontzettend leuk en indrukwekkend. Waarom toch ben ik geen romaniste geworden?????????????

kus

Nanou